top of page
חיפוש

משחק סכום מינוס

עודכן: 22 באוג׳ 2018

בניגוד למה שמנסות למכור החברות הגדולות ובתי ההשקעות, מסחר הוא לא משחק סכום אפס, כלומר זה לא שצד אחד מרוויח וצד שני מפסיד,מדובר במשחק סכום מינוס.

במילים אחרות אם ההסתברות לנצח היא בהכרח 50% אז בטווח הארוך אם על כל שקל אחד שמרוויחים מפסידים שקל, אנחנו בהכרח נפשוט את הרגל. העמלות שגובים מאתנו הבנקים וחברות ההשקעות ירוששו אותנו.

אני אוהב לקרוא לעמלות שאנחנו משלמים הרוצח השקט, רוב הסוחרים / המשקיעים הלא מקצועיים מתעלמים מהן לחלוטין והדבר מסב להם נזק עצום לתיק ואין להם שמץ של מושג מה הם עשו לא בסדר.


בתחילת הדרך כשפתחתי את חשבון המסחר האמיתי הראשון שלי אצל ברוקר גדול, פחדתי לשים סכום כסף משמעותי ולכן התחלתי עם 3000 דולר בלבד.

עבור כל עסקה שילמתי עמלת קנייה בסך 1.5 דולר קנייה ועמלת מכירה בסך 1.5 דולר. כלומר, 3 דולר לכל פוזיציה שנכנסתי עליה.


אחרי שנה ראיתי שאני עדיין קצת מופסד, החלטתי לקחת את כל המניות שסחרתי בהן ועשיתי חישוב כמה עמלות שילמתי. הגעתי למצב בו שילמתי 540 דולר על תיק של 3000 דולר (בממוצע קניתי ומכרתי 3-4 מניות בשבוע).

כלומר 18% מהתיק הראשון שלי בוזבזו על עמלות. מאוד קשה לסוחר / למשקיע להרוויח אם כמעט 20% בשנה הולכים לו רק על עמלות.


משקיע / סוחר חייב להתייחס ברצינות לעמלות שהוא משלם ולעשות הכול כדי להוריד אותם למינימום האפשרי.

אחד הדברים שאני ממליץ בחום זה שכל אדם יקח את המידע שיש לו על העסקאות שלו ויבדוק כמה עמלות הוא שילם. אחת מהסיבות שסוחר יומי לא מצליח להרוויח זה ריבוי העסקאות שלו.


נניח ויש לי תיק של 20,000 דולר ואני משלם עמלות קניה ומכירה של 1.5 דולר (שזה נחשב למאוד נמוך וסביר שהסוחר המתחיל לא ישיג עמלות כאלו, נכון להיום 2.5 דולר נחשב לעמלה סבירה אצל ברוקר אמריקאי גדול), כלומר 3 דולר לעסקה ונגיד עשיתי רק 3 פעולות ביום, כבר הפסדתי 9 דולר בלי לעשות כלום.


בחודש הפסדתי בערך 180 דולר, בשנה 2160 וככה נעלמו לי קצת יותר מ10 אחוז מהתיק (בחישוב לפי 2.5 דולר יוצא כ 3600 דולר שזה שוב קרוב ל20 אחוז רק עמלות). כמובן שיש מקרים הרבה יותר קיצוניים כאלו שמשלמים עמלות גבוהות יותר או עושים יותר פעולות.

חייבם לנסות ולהבין האם סגנון המסחר שאני דוגל בו הגיוני מבחינת העמלות שאני משלם.

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page